Jižní ostrov den po dni (den 25 - 30)

5. 6. 2014

Tak a je to, naše cestování po jižním ostrově je u konce. Ne že by před námi už nic dalšího nebylo - naopak! Zimní sezona je tu a za pár dní se otevřou lyžařské areáy. Takže je stále na co se těšit:-) Teď ale jak jsme si užili poslední dny v autě...

DEN 25: HERBERT FOREST → MOERAKI → SHAG POINT → DUNEDIN (96 km)

Dopolední procházka k Moeraki Boulders na východním pobřeží - neuvěřitelně pravidelné kulaté kamenné útvary na břehu moře! Jako z jiného světa (že by přeci jen ti obři?;)). Odpoledne Shag Point a blízká setkání třetího druhu s tuleni. Snažili jsme se zahlédnout i tučňáky, kteří tu měli hnízdit, ale jaksi se nezadařilo. Asi špatná roční doba. Odpolední snaha najít kemp se trochu protáhla. Původně plánovaný kemp v okolí Palmerston tam totiž nebyl, stejně jako další 3 - v mapě ano v reálu ne. Takže po Waikonaiti, Karitane a Warrington jsme zakotvili až na kraji Dunedin, v placeném kempu. Alespoň byla sprcha:-)

DEN 26: DUNEDIN A OKOLÍ (30 km)

Prší a prší, přesně podle předpovědi. Okoukli jsme možnosti města Dunedin, zamluvili si na zítra prohlídku čokoládovny a pro dnešek zvolili toulaní po městě a jeho zajímavostech - historické nádraží a hlavně muzeum. Muzea na NZ máme obecně rádi - jsou zajímavá a moc hezky udělaná, je tam teplo, sucho a většinou jsou zdarma:-) Noc trávíme na Otago Peninsula (poloostrov přilehlý k Dunedin) na jednom ze dvou free campingů. Zrovna tady se ale jedná pouze o 5 vyhrazených parkovacích míst hned vedle silnice, takže nic moc:-( Zítra zkusíme najít ten druhý plácek, který je kus za městem. Snad to bude lepší...

DEN 27: DUNEDIN A OKOLÍ (55 km)

Vyjeli jsme posnídat na vyhlídku nad Otago Peninsula. Noc nebyla nic moc, za to ty výhledy ráno na kopci, no paráda. Nakonec jsme se nešli podívat na hrad Larnach (myslím že jediný "hrad" na Novém Zélandu), protože hned u brány chtěli platit vstupné a možnost jen se jít podívat zvenčí a po zahradách nebyla. Od 11ti hodin prohlídka čokoládovny proslulé značky Cadbury, plus samozřejmě ochutnávky - MŇAM! Odpoledne opět v muzeu doprohlídka expozic, které jsme včera nestihli:-) Večer přejezd k druhému free campingu (Ocean View Reserve u vesničky Brighton), tentokrát kousek od pláže a hlavně dál od sinice...

DEN 28: DUNEDIN A OKOLÍ (60 km)

Finální den v Dunedin, plus vyjížďky po okolí. Vyjeli jsme až později a zařídili nákup doplňků do našeho zimního bydliště. A co by to bylo za den, kdybychom nenavštívili muzeum! Tentokrát výstava fotografií...Odpolední vyjížďka do Port Chalmers, nedalekého přístavního městečka. Podvečerní kávička a rozloučení s městem, noc na stejném místě jako včera.

DEN 29: OCEAN VIEW RESERVE → ALEXANDRA (198 km)

Ranní procházka po pláži, romantika;) Pomalý ranní rozjezd, neměli jsme kam spěchat (ostatně jako posledních asi 10 dní:-)). Volíme vyhlídkovou cestu kolem řeky Clutha. V městečku Lawrence dáváme typický novozélandský pie (plněný masový koláč) a pomalý dojezd do Alexandry. Stará dobrá Alex! Setkání s Petrem Hrádkem, pivko, film, pohoda.

DEN 30: ALEXANDRA → LAKE HAWEA (95 km)

Tak to je opravdu poslední den našeho cestování. Ještě jednou budeme muset vyrazit do Alexandry pro náš balík (ano, po pěti a půl měsících konečně dorazil, hurá !!), ale jinak už nic. Na oběd už jsme byli "doma", v našem novém pokojíku v pěkném domečku ve vesničce Lake Hawea, 15 min autem od Wanaka. Sestavili jsme si nové poličky/noční stolky, zabydleli se... Od teď snad už budeme trošku v teple :-). Před sebou máme zimní sezonu v resortu Cardrona a moc se těšíme! Než ale začnema, zbývá nám ještě dost papírování kvůli příští sezoně (pracovní víza) a Michala doladění a příprava k znovuodevzdání diplomky - takže nudit se určitě nebudeme!

Závěrem jenom malé shrnutí. Celkem jsme do dnešního dne po Jižním ostrově najezdili 4020 km. Klobouček dolů před naším Pepíkem, pokaždé nastartoval a nikdy a nikde nás nevypekl. Nejvyšším bodem, kam jsme došli po svých byl asi Harris Saddle (1277 mnm) na Routeburn Track, nejnižším bodem hladina moře. Viděli jsme východní i západní pobřeží (voda je všude stejně slaná;) ). Nejsevernější místo bylo městečko Takaka v Abel Tasman NP, nejjižnějším městečko Balclutha. Nejvíce na západě jsme byli asi opět v Harris Saddle (Routeburn Track) a nejvýchodnější místo byl překvapivě přístavní Picton. Nejtepleji nám bylo v Hanmer Springs (konkrétně v termálních lázních:-) ), nejvíce jsme mrzli pod Mt Nimrod.  Jeli jsme přes nejdelší most na NZ (Rakaia River u městečka Rakaia), viděli jsme nejstarší komerční místo na NZ, kde se skáče bunge jumping (Kawarau River), autem jsme projeli nejvýše položeným pasem (Arthurs Pass, 970 mnm).

Máme ale taky ještě hodně restů, pořád je spousta míst, kam jsme se podívat nestihli a spousta řek, které bychom chtěli sjet. Nikdo ale neříká, že to ještě nezvládneme! Však tu, jak doufáme, nejsme naposledy:-)