Jižní ostrov den po dni (den 11 - 16)

19. 5. 2014

Následujících několik dní bylo poklidných, aespoň co se nacestovaných kilometrů týče. Pár dní jsme strávili v Alexandře u našeho kamaráda a Pepík si dost odpočinul, protože jsme využívali kamarádovým autem. Takže jak to bylo.

DEN 11: WANAKA → ARROW JUNCTION → QUEENSTOWN → GLENORCHY → LAKE SYLVAN (145 km)

Michalovy pohovory podruhé.Tentokrát všechno oběhal sám, pocitově opět dobré, možná ještě lepší než ty minulé, uvidíme. Z Wanaka vyrážíme na jih směrem ke Queenstown. Protrhaly se mraky a obzvláště večer kolem jezera Wakatipu se nemůžeme vynadívat. Cestou stavíme u řeky Shotover a sledujeme jízdu rychlých Jetboats úzkým kaňonem řeky - Michal by moc chtěl, ale zatím bohužel mimo naši cenovou relaci. Ještě vodácká atrakce Oxenbridge Tunnel (průjezd skalním tunelem na téže řece) a opět do auta. Dnešní cíl je kemp co nejblíře Routeburn Tracku, spíme v zemi nikoho u Sylvan Lake. Není tekoucí voda (je už zima:-) )

DEN 12: LAKE SYLVANA → Routeburn Track → LAKE WAKATIPU (81 km)

Vstávačka ještě za tmy, snídaně a start Routeburn Tracku, jednoho z nejhezčích několikadenních výletů na NZ (nazývají je tu Great Walks). Před sebou máme 20 km, půjdeme jen část cesty tam a zpět. Počasí vypadá slibně, mraky se trhají nebo před námi ustupují. Všechno vychází a krajina je okouzlující, nezapomenutelná! Tak jsem si představovala Zéland:-) Jeden z mých nejkrásnějších zážitků. Po dlouhém dni znaveni "kotvíme" v kempu u jezera před Queenstown. Jedna z nejchladnějších nocí na jihu.

DEN 13: LAKE WAKATIPU → QUEENSTOWN → CROMWELL → ALEXANDRA (105 km)

Vstávačka do vééélké zimy, navíc nám dochází bomba vařiče a sotva jsme uvařili čaj. Nicméně krásný den, ikdyž studený. Procházka po Queenstown a oblíbené sushi. Cestou do Cromwell stavíme u historického Kawarau Bridge a díváme se na skokany bungy jumping - tuhle kratochvíli si asi nechám ujít... Kawarau Gorge hodnotíme sjízdnost slavné peřeje Nevis Bluff a shodneme se, že i z výšky to vypadá hodně divoce. No, třeba taky za rok. V Cromwell stavíme na chvíli kouknout na zápas dětí v pozemním hokeji a večer už jsme v Alexandře u kamaráda Petra Hrádka. Postel a teplo!

DEN 14: ALEXANDRA → ST. BATHANS → ALEXANDRA (100 km, ne Pepíkem)

Užíváme postýlky a dlouho spíme:-) Kolem jedenácté teprve vyrážíme na výlet po okolí - Alexandra, Clyde a dál do bývalé zlatokopecké vísky St. Bathans. Velký relax, sluníčko, dokonce kolem jezera trochu houbaříme - sbírám krásné klouzky k večeři:-) po véče kulturní akce roku, maturitní ples místní střední školy. Mají moc hezkou tradici - do budovy kde se akce koná přijíždějí páry buď v historických nebo hodně extravagantních autech a nejrůznějších vozítkách (od míchačky a traktoru po ozdobený vozík ze supermarketu) a následně vstupují dovnitř po červeném koberci jako na předávání Oskarů:-) Celé městečko se přijde podívat, no paráda. Za hodinku jsme zas doma, nějaké to vínko a příjemné posezení.

DEN 15: ALEXANDRA → ROXBURG → MILLERS FLAT → ALEXANDRA (150 km, ne Pepíkem)

Opět velmi dlouhé dopoledne, dnes už není moc hezky tak plánujeme nějakou "autoturistiku". Vesnice Roxburgh a přehrada velikosti Lipna, krátká procházka v pozdním odpoledni když přestalo pršet i nějaké ty výhledy (vlastně omylem, hledali jsme místo s názvem Lonely Graves, ale ani na 2. pokus to nevyšlo; místo toho ale ty výhledy, takže fajn). Dojezd za soumraku, véča a nějaké ty internetové resty. Nakonec dáme ještě jednu noc tady a zítra opět Wanaka - Michal totiž dostal práci jako instruktor a abychom se nemuseli dělit, jdu i já na pohovor. Sami mi napsali, že by mě rádi viděli a pokusili se pro mě nějakou práci najít. No uvidíme..

DEN 16: ALEXANDRA → WANAKA (87 km)

Ranní vstávání abych stihla na desátou pohovor. Jenže mail že chci přijít jsme poslali v pátek a asi ho nikdo nečetl, protože nemáme žádnou odpověď zda dorazit nebo ne. Volám do kanceláře, a bohužel paní se kterou mám dělat pohovor tam není. Opět mailem se snažím domluvit pohovor na zítra na desátou. Uvidíme. Máme čas, tak sháníme bydlení. Nějaké to volání, inzeráty, obhlídky domů... Vybíráme 2 favority a na něco koukneme i zítra.  Už to tedy vypadá, že definitivně zakotvíme na zimu ve Wanaka a plány se tedy podstatně mění - naštěstí ne k horšímu:-) Máme informaci, že náš balík z čech by už měl být na poště v Mangawece (Taihape), hurá!! S pocitem dobře vykonané práce uléháme.